e-Doręczenia
W związku z wprowadzeniem obowiązku stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych umożliwiamy Państwu kontakt z nami poprzez usługę e-Doręczenie.
e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele i firmy mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych. Są one równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru.
Jak działają e-Doręczenia?
- Bezpiecznie wysyłaj i odbieraj korespondencję ze swoich skrzynek.
- e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego.
- Gdy otwierasz wiadomość pierwszy raz, urząd otrzymuje potwierdzenie doręczenia.
- Jeśli nie otworzysz nowej wiadomości, to po 14 dniach zostaje uznana za doręczoną. Wtedy urząd też dostaje potwierdzenie.
Adres Szkoły Podstawowej nr 19 im. Stanisława Staszica w Poznaniu do e-Doręczeń:
AE:PL-15371-84031-JFWVC-27
Elektroniczna skrzynka podawcza pozwala na doręczanie do instytucji pism podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym lub Profilem Zaufanym, w sposób zapewniający otrzymanie urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP). UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia.
W celu dostarczenia do Szkoły Podstawowej nr 19 im. Stanisława Staszica w Poznaniu należy zarejestrować się/zalogować na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) pod adresem epuap.gov.pl
Przy pomocy elektronicznej skrzynki podawczej załatwią Państwo każdą sprawę należącą do kompetencji SP19 w Poznaniu.
Na przedmiotowy adres skrytki użytkownicy platformy ePUAP mogą przesyłać korespondencję, korzystając ze wzoru „Pismo ogólne” udostępnianego przez usługę powszechną o nazwie „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”, która jest dostępna dla zalogowanego użytkownika portalu ePUAP:
- ścieżka dostępu: Strona główna>Najnowsze usługi>Pismo ogólne do podmiotu publicznego
Załatw sprawę - W polu Ustaw/ zmień adresata wpisujemy: Szkoła Podstawowa nr 19 w Poznaniu
Do formularza można dodawać załączniki o następujących rozszerzeniach: .doc, .docx, .gif, .jpg (.jpeg), .ods, .odt, .pdf, .png, .rtf, .svg, .tif (.tiff), .txt, .xls, .xlsx, .xml.
Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego to 5 megabajtów. W ramach usługi centralnej „Pismo ogólne” można dołączać pliki do 500 megabajtów. Pliki zawierające szkodliwe oprogramowanie będą automatycznie usuwane.
Po założeniu konta i zalogowaniu się na ePUAP, użytkownik ma dostęp do sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych i doręczania dokumentów elektronicznych do naszej placówki.
Odnośnie spraw załatwianych w trybie postępowania administracyjnego konieczne jest podanie imienia, nazwiska, adresu oraz złożenie podpisu osoby wnoszącej pismo.
Elektroniczna skrzynka podawcza obsługuje, zarówno bezpieczny kwalifikowany podpis elektroniczny, jak i jego darmowy odpowiednik, czyli profil zaufany ePUAP. Profil zaufany ePUAP może założyć każda pełnoletnia osoba na platformie epuap.gov.pl.
Wybrane przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego dotyczące dokumentów elektronicznych: Art. 14, Art. 39(1), Art. 63, Art. 46, Art. 217 § 4.
Strona główna elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej znajduje się pod adresem: epuap.gov.pl