Kontakt z Nami
Możliwości kontaktu z logopedą, pedagogiem, pedagogiem specjalnym i psychologiem szkolnym:
- kontakt przez e-dziennik
- kontakt telefoniczny (Dzwoniąc na telefon szkoły zostaną Państwo połączeni z gabinetem psychologiczno-pedagogicznym. Jeśli będziemy w trakcie prowadzenia zajęć, proszę zostawić swój numer telefonu – oddzwonimy)
- kontakt osobisty po wcześniejszym umówieniu się
Zapraszamy do współpracy!
Pomoc pedagogiczno-psychologiczna
Szkolni specjaliści obejmują pomocą psychologiczno – pedagogiczną uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego. Są zatrudniani nauczyciele współorganizujący kształcenie oraz organizowane zajęcia rewalidacyjne.
Zajmujemy się takimi problemami jak:
- dojrzałość szkolna
- zachowania agresywne
- niepowodzenia edukacyjne
- ADHD
- zachowania opozycyjno-buntownicze
- zachowania lękowe
- trudności emocjonalne
- problemy dorastania
Dla rodziców organizujemy spotkania ze szkolnymi specjalistami. Są to m.in.
- warsztaty rozwijania kompetencji wychowawczych z cyklu „Pozytywne rodzicielstwo” pozwalające na rozwijanie kompetencji rodziców
- terapie rodzinne w sytuacji kryzysu, w nurcie terapii behawioralnej i systemowej
- terapie behawioralne rodziny w zakresie wspierania rozwoju dziecka
Pedagog szkolny oraz psycholog
- planują pomoc psychologiczno – pedagogiczną w szkole dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, która jest systematycznie ewaluowana
- wspierają wychowawców i nauczycieli w bieżącej pracy z każdym uczniem
- prowadzą zajęcia specjalistyczne: korekcyjno – kompensacyjne (Klub Przyjaciół Bratka, Ortograffiti), rozwijania kompetencjii emocjonalno – społecznych, terapeutyczne - dbałości o zdrowie psychiczne oraz Trening Umiejętności Szkolnych (TUS)
- podejmują działania diagnostyczne we współpracy z PPP nr 8 oraz PPP nr 1
- realizują projekty edukacyjno – profilaktyczne, min. Szkolne Dni życzliwości, Dni Bezpiecznego Internetu, Dni Świadomości ADHD / Dysleksji / Autyzmu. Poznań uzależniony od profilaktyki
- prowadzą tematyczne warsztaty psychoedukacyjne m.in. kim jest psycholog/pedagog (dla kl. 1), metody skutecznego uczenia się, dbanie o zdrowie psychiczne, profilaktyka uzależnień, komunikowanie emocji, rozwiązywanie konfliktów, dbanie o bezpieczeństwo w Internecie itp.
OFERTA PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NR 8 W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
Serdecznie zapraszamy uczniów, rodziców i nauczycieli do nowych i wyremontowanych gabinetów – 201 i 207.
Pedagog mgr Ewa Perzyńska – Wabińska
Rok szkolny 2025/2026
|
Dzień tygodnia |
Godziny pracy |
Zadania |
|
Poniedziałek |
8.00 - 14.00 |
- porady dla uczniów |
|
Wtorek |
15:00 – 18:00 |
- konsultacje z nauczycielami |
|
Środa |
8:00 – 14.00 |
- porady dla uczniów |
|
Czwartek |
15.00 – 18.00 |
- ortograffiti |
|
Piątek |
8:00 – 12.00 |
- konsultacje z nauczycielami |
Psycholog mgr Marcelina Westphal
Rok szkolny 2025/2026
|
Dzień tygodnia |
Godziny pracy |
Zadania |
|
Poniedziałek |
9.00 - 15.00 |
- rozmowy z uczniami |
|
Wtorek |
9.00 - 18.00 |
- rozmowy z uczniami |
|
Środa |
13.30 - 16.30 |
- rozmowy z uczniami |
|
Czwartek |
13:30 - 16.30 |
- rozmowy z uczniami |
|
Piątek |
8.30 - 14.30 |
- rozmowy z uczniami |
*zajęcia specjalistyczne rozpoczną się od października – po spotkaniach z wychowawcami oraz opracowaniu Planów Działań Wspierających
Terapia logopedyczna
Rodzicu,
Rozwój mowy jest jedną z ważniejszych umiejętności, jaką zdobywa dziecko. Trwa on przez wiele lat i przebiega w indywidualnym tempie.
Prawidłowa wymowa ma duże znaczenie dla powodzenia w nauce czytania i pisania. Bez względu na przyczynę wystąpienia zaburzeń mowy (wad wymowy), należy podjąć jak najwcześniej działania terapeutyczne.
W naszej szkole opieką logopedyczną objęci są uczniowie z dyslalią: seplenieniem, rotacyzmem, lambdacyzmem, gammacyzmem, kappacyzmem oraz mową bezdźwięczną, niedosłuchem, środowiskowym ograniczeniem mowy.
W czasie zajęć logopedycznych wykorzystujemy komputer i programy multimedialne. Jest to doskonała pomoc wspomagająca proces edukacyjny w zakresie ogólnego rozwoju, treningu aparatu mowy i uwrażliwienia słuchu.
Gabinet logopedyczny wyposażony jest w specjalistyczną literaturę. Znajdują się w nim wszelkiego rodzaju pomoce usprawniające aparat oddechowy, artykulacyjny i fonacyjny. Logopedyczne karty pracy, lustro, puzzle logopedyczne, oraz klocki do nauki wymowy, czytania i pisania.
Głównym celem terapii logopedycznej jest korygowanie wad wymowy:
- usprawnianie zdolności komunikowania się;
- kształtowanie starannej wymowy;
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej;
- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy)
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi;
- uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek;
- ćwiczenia koncentracji uwagi;
- rozwijanie pamięci, analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej;
- wzbogacenie zasobu słownictwa;
- aktywizowanie dziecka podczas zabaw;
- stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka
Logopeda w trosce o dobro dziecka może prosić Państwa o konsultację specjalistyczną np. z ortodontą, foniatrą, stomatologiem, audiologiem czy laryngologiem.
Logopeda mgr Kinga Misiak
Rok szkolny 2025/2026
|
Dzień tygodnia |
Godziny pracy |
Zadania |
|
Poniedziałek |
8:00 - 9:50 |
- zajęcia logopedyczne |
|
Wtorek |
8.00 - 9.40 |
- zajęcia logopedyczne |
|
Środa |
7:30 - 9:50 |
- zajęcia logopedyczne |
|
Czwartek |
12:45 - 14:05 |
- zajęcia logopedyczne |
|
Piątek |
7:30 - 8.55 |
- zajęcia logopedyczne |
Zadania pedagoga specjalnego w szkole
Pedagog specjalny w szkole podstawowej pełni ważną rolę w wspieraniu uczniów z różnorodnymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jego praca obejmuje szeroki zakres działań mających na celu zapewnienie jak najlepszego środowiska edukacyjnego dla wszystkich uczniów, w tym tych, którzy potrzebują dodatkowego wsparcia.
Główne zadania pedagoga to:
- Diagnoza i wsparcie: Rozpoznawanie potrzeb uczniów, opracowywanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).
- Zajęcia specjalistyczne: Prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, terapeutycznych i rewalidacyjnych.
- Współpraca z nauczycielami i rodzicami: Wspieranie nauczycieli w dostosowywaniu metod pracy, regularne spotkania z rodzicami, udzielanie porad i wskazówek.
- Organizacja środowiska nauki: Dostosowywanie przestrzeni edukacyjnej i materiałów do potrzeb uczniów.
- Działania profilaktyczne i interwencyjne: Przeprowadzanie działań profilaktycznych, interwencja w sytuacjach kryzysowych.
- Promowanie integracji: Organizowanie zajęć integracyjnych i wspieranie edukacji włączającej.
Pedagog specjalny dba o to, by każdy uczeń mógł w pełni rozwijać swoje możliwości.
Pedagog Specjalny mgr Agnieszka Dudziak
Rok szkolny 2025/2026
|
Dzień tygodnia |
Godziny pracy |
Zadania |
| Poniedziałek |
7:45 – 9.45 |
- diagnozowanie potrzeb uczniów, - opracowywanie indywidualnych programów - prowadzenie zajęć specjalistycznych, - współpraca z nauczycielami i specjalistami - konsultacje i poradnictwo dla rodziców, - wspieranie uczniów |
| Wtorek |
8:00 – 15:30 |
- diagnozowanie potrzeb uczniów, - prowadzenie zajęć specjalistycznych, - współpraca z nauczycielami i specjalistami - wspieranie uczniów |
| Środa |
7:40 – 8:40 |
- diagnozowanie potrzeb uczniów, - opracowywanie indywidualnych programów - prowadzenie zajęć specjalistycznych, - współpraca z nauczycielami i specjalistami - wspieranie uczniów |
| Czwartek |
7:45 – 10:45 |
- diagnozowanie potrzeb uczniów, - opracowywanie indywidualnych programów - prowadzenie zajęć specjalistycznych, - współpraca z nauczycielami i specjalistami - konsultacje i poradnictwo dla rodziców, - wspieranie uczniów |
| Piątek |
10:35 – 12:35 |
- diagnozowanie potrzeb uczniów, - opracowywanie indywidualnych programów - prowadzenie zajęć specjalistycznych, - współpraca z nauczycielami i specjalistami - konsultacje i poradnictwo dla rodziców, - wspieranie uczniów |
