Kontakt z Nami

Możliwości kontaktu z logopedą, pedagogiem, pedagogiem specjalnym i psychologiem szkolnym:

  • kontakt przez e-dziennik
  • kontakt telefoniczny (Dzwoniąc na telefon szkoły zostaną Państwo połączeni z gabinetem psychologiczno-pedagogicznym. Jeśli będziemy w trakcie prowadzenia zajęć, proszę zostawić swój numer telefonu – oddzwonimy)
  • kontakt osobisty po wcześniejszym umówieniu się

Zapraszamy do współpracy!

Pomoc pedagogiczno-psychologiczna

Szkolni specjaliści obejmują pomocą psychologiczno – pedagogiczną uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego. Są zatrudniani nauczyciele współorganizujący kształcenie oraz organizowane zajęcia rewalidacyjne.

Zajmujemy się takimi problemami jak:

  • dojrzałość szkolna
  • zachowania agresywne
  • niepowodzenia edukacyjne
  • ADHD
  • zachowania opozycyjno-buntownicze
  • zachowania lękowe
  • trudności emocjonalne
  • problemy dorastania

Dla rodziców organizujemy spotkania ze szkolnymi specjalistami. Są to m.in.

  • warsztaty rozwijania kompetencji wychowawczych z cyklu „Pozytywne rodzicielstwo” pozwalające na rozwijanie kompetencji rodziców
  • terapie rodzinne w sytuacji kryzysu, w nurcie terapii behawioralnej i systemowej
  • terapie behawioralne rodziny w zakresie wspierania rozwoju dziecka

Pedagog szkolny oraz psycholog

  • planują  pomoc psychologiczno – pedagogiczną w szkole dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, która jest systematycznie ewaluowana
  • wspierają wychowawców i nauczycieli w bieżącej pracy z każdym uczniem
  • prowadzą zajęcia specjalistyczne: korekcyjno – kompensacyjne (Klub Przyjaciół Bratka, Ortograffiti), rozwijania kompetencjii emocjonalno – społecznych, terapeutyczne -  dbałości o zdrowie psychiczne oraz Trening Umiejętności Szkolnych (TUS)
  • podejmują działania diagnostyczne we współpracy z PPP nr 7 oraz PPP nr 1
  • realizują projekty edukacyjno – profilaktyczne, min. Szkolne Dni życzliwości, Dni Bezpiecznego Internetu, Dni Świadomości ADHD / Dysleksji / Autyzmu. Poznań uzależniony od profilaktyki
  • prowadzą tematyczne warsztaty psychoedukacyjne m.in. kim jest psycholog/pedagog (dla kl. 1), metody skutecznego uczenia się, dbanie o zdrowie psychiczne, profilaktyka uzależnień, komunikowanie emocji, rozwiązywanie konfliktów, dbanie o bezpieczeństwo w Internecie itp.

OFERTA PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NR 7 W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

Serdecznie zapraszamy uczniów, rodziców i nauczycieli do nowych i wyremontowanych gabinetów – 201 i 207.

gabinet 201 - pedagog i psycholog

psycholog-06
psycholog-08
psycholog-01
psycholog-gabinet

gabinet 207 - pedagog specjalny

pokoj-04
pokoj-02

Pedagog mgr Ewa Perzyńska – Wabińska

Rok szkolny 2024/2025

 

Dzień tygodnia

Godziny pracy

Zadania

Poniedziałek

8.00 - 14.00

- porady dla uczniów
- konsultacje z nauczycielami
- warsztaty tematyczne w klasach
- zajęcia specjalistyczne z uczniami
- obowiązki NW

Wtorek

14:30 – 19:00

- zajęcia specjalistyczne z uczniami
- konsultacje z nauczycielami
- zajęcia specjalistyczne z uczniami
- Pozytywne Rodzicielstwo / Szkoła dla Rodzica

Środa

8:00 – 14.00

- porady dla uczniów
- konsultacje z nauczycielami
- zajęcia specjalistyczne z uczniami
- warsztaty tematyczne w klasach
- obowiązki NW

Czwartek

14.30 – 19.00

- zajęcia specjalistyczne z uczniami
- konsultacje z nauczycielami
- Pozytywne Rodzicielstwo 

Piątek

8:00 – 19.00

- konsultacje z nauczycielami
- zajęcia specjalistyczne z uczniami
- warsztaty tematyczne w klasach
- porady dla uczniów
- obowiązki NW

Psycholog mgr Marcelina Westphal

Rok szkolny 2024/2025

Dzień tygodnia

Godziny pracy

Zadania

Poniedziałek

8.00 - 17.00

- rozmowy z uczniami
- warsztaty w klasach
- konsultacje dla nauczycieli
- zajęcia specjalistyczne dla uczniów
- kontakty z instytucjami wspierającymi szkołę

Wtorek

14.00 - 18.00

- konsultacje dla nauczycieli
- zajęcia specjalistyczne dla uczniów
- spotkania z rodzicami – Pozytywne Rodzicielstwo
- warsztaty dla rodziców – Szkoła dla Rodzica

Środa

8.00 - 17.00

- rozmowy z uczniami
- warsztaty w klasach
- konsultacje dla nauczycieli
- zajęcia specjalistyczne dla uczniów
- spotkania z rodzicami

Czwartek

13:30 - 17.30

- konsultacje dla nauczycieli
- zajęcia specjalistyczne dla uczniów
- spotkania z rodzicami

Piątek

8.00 - 15.00

- zajęcia specjalistyczne dla uczniów
- warsztaty w klasach
- konsultacje dla nauczycieli

*zajęcia specjalistyczne rozpoczną się od października – po spotkaniach z wychowawcami oraz opracowaniu Planów Działań Wspierających

Terapia logopedyczna

Rodzicu,
Rozwój mowy jest jedną z ważniejszych umiejętności, jaką zdobywa dziecko. Trwa on przez wiele lat i przebiega w indywidualnym tempie.
Prawidłowa wymowa ma duże znaczenie dla powodzenia w nauce czytania i pisania. Bez względu na przyczynę wystąpienia zaburzeń mowy (wad wymowy), należy podjąć jak najwcześniej działania terapeutyczne.
W naszej szkole opieką logopedyczną objęci są uczniowie z dyslalią: seplenieniem, rotacyzmem, lambdacyzmem, gammacyzmem, kappacyzmem oraz mową bezdźwięczną, niedosłuchem, środowiskowym ograniczeniem mowy.
W czasie zajęć logopedycznych wykorzystujemy komputer i programy multimedialne. Jest to doskonała pomoc wspomagająca proces edukacyjny w zakresie ogólnego rozwoju, treningu aparatu mowy i uwrażliwienia słuchu.
Gabinet logopedyczny wyposażony jest w specjalistyczną literaturę. Znajdują się w nim wszelkiego rodzaju pomoce usprawniające aparat oddechowy, artykulacyjny i fonacyjny. Logopedyczne karty pracy, lustro, puzzle logopedyczne, oraz klocki do nauki wymowy, czytania i pisania.

Głównym celem terapii logopedycznej jest korygowanie wad wymowy:

  • usprawnianie zdolności komunikowania się;
  • kształtowanie starannej wymowy;
  • kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej;
  • usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy)
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi;
  • uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek;
  • ćwiczenia koncentracji uwagi;
  • rozwijanie pamięci, analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej;
  • wzbogacenie zasobu słownictwa;
  • aktywizowanie dziecka podczas zabaw;
  • stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka

Logopeda w trosce o dobro dziecka może prosić Państwa o konsultację specjalistyczną np. z ortodontą, foniatrą, stomatologiem, audiologiem czy laryngologiem.

Logopeda mgr Kinga Misiak

Rok szkolny 2024/2025

 

Dzień tygodnia

Godziny pracy

Zadania

Poniedziałek

7:50 - 10:00
10:50 - 15:30

- zajęcia logopedyczne

 Środa

8:30 - 10:00
11:40 - 15:30

- opracowywanie indywidualnych programów terapii logopedycznej
- zajęcia logopedyczne

Zadania pedagoga specjalnego w szkole

Pedagog specjalny w szkole podstawowej pełni ważną rolę w wspieraniu uczniów z różnorodnymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jego praca obejmuje szeroki zakres działań mających na celu zapewnienie jak najlepszego środowiska edukacyjnego dla wszystkich uczniów, w tym tych, którzy potrzebują dodatkowego wsparcia.

Główne zadania pedagoga to:

  • Diagnoza i wsparcie: Rozpoznawanie potrzeb uczniów, opracowywanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).
  • Zajęcia specjalistyczne: Prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, terapeutycznych i rewalidacyjnych.
  • Współpraca z nauczycielami i rodzicami: Wspieranie nauczycieli w dostosowywaniu metod pracy, regularne spotkania z rodzicami, udzielanie porad i wskazówek.
  • Organizacja środowiska nauki: Dostosowywanie przestrzeni edukacyjnej i materiałów do potrzeb uczniów.
  • Działania profilaktyczne i interwencyjne: Przeprowadzanie działań profilaktycznych, interwencja w sytuacjach kryzysowych.
  • Promowanie integracji: Organizowanie zajęć integracyjnych i wspieranie edukacji włączającej.

Pedagog specjalny dba o to, by każdy uczeń mógł w pełni rozwijać swoje możliwości.

 

Pedagog Specjalny mgr Agnieszka Dudziak

Rok szkolny 2024/2025

 

Dzień tygodnia

Godziny pracy

Zadania

Wtorek

8:00 - 8:45
11:45 – 18:00

- diagnozowanie potrzeb uczniów
- opracowywanie indywidualnych programów
- prowadzenie zajęć specjalistycznych
- współpraca z nauczycielami i specjalistami
- konsultacje i poradnictwo dla rodziców
- wspieranie uczniów
Środa

9:50 – 10:35

- diagnozowanie potrzeb uczniów,
- prowadzenie zajęć specjalistycznych, 
- współpraca z nauczycielami i specjalistami
- wspieranie uczniów 
Czwartek

9:50 – 13:50

- diagnozowanie potrzeb uczniów,
- opracowywanie indywidualnych programów 
- prowadzenie zajęć specjalistycznych, 
- współpraca z nauczycielami i specjalistami 
- wspieranie uczniów 
Piątek

8:00 – 10:35
11:50 – 13:00

- diagnozowanie potrzeb uczniów,
- opracowywanie indywidualnych programów 
- prowadzenie zajęć specjalistycznych, 
- współpraca z nauczycielami i specjalistami 
- konsultacje i poradnictwo dla rodziców,
- wspieranie uczniów